صفحه ها
دسته
خارج از گود
// داربی های مهم جهان //
// نامهای مستعار تیمهای فوتبال دنیا //
// تاریخچه جام جهانی //
// جان تری عامل جدایی مورینیو از چلسی //
// بکهام با جان تری هم دردی کرد //
// مورینیو به چلسی باز می گردد //
// ورزش در ماه رمضان //
// رئال مادرید (رویایی اما واقعی) //
// رئال مادرید (2) //
// طولانی ترین مسابقه فوتبال دنیا //
// دیدار غیر منتظره بکهام با نظامیان انگلیسی در افغانستان //
// معادله فیزیکی گل کارلوس //
// خوشتیپ های فوتبال ایران //
// واکنشهای تماشای فوتبال //
// پولدارترینهای فوتبال ایران //
// مهمترین بازیهای تیم ملی ایران //
// رده بندی داربی های دنیا //
// پنالتی //
// سایت رسمی باشگاه های ایران //
// چندتا از ترین ها //
// حقوق ورزشی //
// تاریخچه تاسیس فیفا //
// گلزنان آث میلان //
// قوانین فوتسال //
// تاریخچه تیم ملی ایران //
// یوونتوس ایتالیا //
// ماجرای مسلمان شدن کاکا //
// ملوان بندر انزلی //
// تاریخچه المپیک //
// جام باشگاه های جهان //
// پرسپولیس تهران //
// پرسپولیس تهران //
// طول و عرض زمین فوتبال //
// پاس همدان (تهران) //
// گوشه ای از افتخارات فرگوسن //
// تاریخچه فوتبال //
// آفساید //
// بهترینهای آسیا تا سال 2009 //
// بهترینهای آسیا درسال 2009 //
// 12 بار حضور در جام ملتها //
// ترینهای جام جهانی 2010 //
// اعداد جاودانه جام جهانی 2010 //
// مهدوی کیا ، 11 سال در آلمان //
// مربیان پرسپولیس //
// تاریخچه جام ملتهای اروپا //
// فوتبال ایران پس از انقلاب //
// برترین دروازه بانان دنیا //
// داربی استقلال و پرسپولیس //
// منصوریان:می دانستم محبوب می شوم //
// رکوردهای کریم باقری //
// بزرگترین شکست فاینورد //
// محرومیت فوتبالیست مسلمان فرانسوی //
// فرگوسن: لیگ قهرمانان اروپا از جام جهانی بهتر است //
// داوری، همسرم را گرفت //
// 10 فوتبالیست پر در آمد جهان //
// رکوردداران ایرانی حاضر در آسیا //
// باقری و مجیدی محبوب‌ترین بازیکنان جهان //
// کم ‌آبی در ورزش //
// معروفترین میادین ورزشی دنیا //
// اهمیت حرکات کششی //
// از نوشابه انرژی زا هنگام ورزش خودداری کنید //
// 13جمله معروف دن دیگو //
// حضور هفت تیم ایرانی در فینال قهرمانی آسیا //
// حجازی: از مرگ نمی ترسم //
// پر تنش ترین داربی های دنیا //
// رکوردهای جالب فوتبال ایران در آسیا //
// ابراهیم زاده کاندیدای بهترین مربی جهان //
// شغل فوتبالیستها قبل از فوتبال //
// گزارشگران عرب: حالا خلاص //
// فرگوسن از رویای خود برای حضور در بارسلونا پرده برداشت //
// ایرانی ها در برترین های AFC //
// مهدوی‌کیا و شمسایی رکورداران فوتبال و فوتسال آسیا //
// الهلال بهترین تیم‌ 10 سال اخیر آسیا شد //
// برترین‌های فوتبال آسیا 2010 //
// رئال و بارسلون //
// ال کلاسیکو، فراتر از فوتبال //
استقلال
چلسی
بیوگرافی داخلی
بیوگرافی خارجی
لینک دوستان
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 829573
تعداد نوشته ها : 253
تعداد نظرات : 233
Rss
طراح قالب

بررسی جام جهانی فوتبال از نگاه اعداد جذابیت‌های جدیدی به این رقابت‌های پر هیجان می‌بخشد، اعدادی که داراماتیک‌ترین لحظه جام و رکوردهای تیم‌ها، مربیان و بازیکنان را جاودانه می‌کنند و برای همیشه در تاریخ جام جهانی ماندگار می‌شوند.

 

در حالیکه چند روز از نخستین قهرمانی ماتادورها در جام جهانی فوتبال می گذرد، همچنان اتفاقات ویژه جام نوزدهم که در آفریقای جنوبی برگزار شد، مورد توجه قرار دارد.

قیاس اتفاقات ویژه این جام با اعداد، رکوردهایی تاریخی را رقم می زند. رکورد داور انگلیسی که با قضاوت پر حرف و حدیث خود، زمینه ساز اعتراض هر دو تیم برنده و بازنده در فینال شد و تیم سوئیس که توانست رکورد بهترین خط دفاعی جام را به خود اختصاص دهد.

نیوزلند، پیرمردهای جام نوزدهم، گل دراماتیک اینیستا، قهرمانی با سه گل زن، جوانی به نام مولر و گل‌هایی که در درون دروازه ورزشگاه گرین پوینت قرار گرفت، اتفاقاتی هستند که این اعداد شگفت انگیز آن را جاودانه می کنند که در زیر آنها را می خوانید:

3180000:

تعداد تماشاگرانی بود که با حضور در ورزشگاه‌ها، دیدارهای جام نوزدهم را از نزدیک تماشا کردند. البته هنوز رکورد حضور 3590000 تماشاگر در ورزشگاه‌ها در جام جهانی 1994 آمریکا شکسته نشده است.

18449:

افراد داوطلبان برای همکاری با مسئولان برگزاری رقابت‌های جام جهانی آفریقای جنوبی 18449 نفر بودند که در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات تلاش ویژه ای داشتند، البته پیرترین این افراد یک پیرمرد 80 ساله بود.

669:

تعداد پاس‌های ژاوی در جام نوزدهم بود. او 104 پاس بیشتر از باستین شوآن اشتایگر آلمانی داد. البته در سانتر از جناجین دیه‌گو فورلان اروگوئه‌ای با 50 سانتر، 8 بار بیشتر از هافبک مطرح اسپانیا توپ را روی دروازه حریفان ارسال کرد.

261:

خطاهای انجام شده در این مسابقات 261 عدد بود که در مقایسه با جام جهانی 2006 که 346 خطا بود، بازی‌ها کم برخوردتری از سوی تیم‌‍ها ارائه شد. 17 کارت قرمز در این جام در قیاس با 26 کارت قرمز در جام قبلی هم این موضوع را تایید می کند.

145:

دروازه‌بان‌های این جام 145 مرتبه توپ را از درون دروازه خود را خارج کردند که پائین ترین میزان گل‌های زده نسبت به دوره‌های اخیر این جام بود که تعداد تیم‌های حاضر به 36 تیم افزایش پیدا کرده بود. در جام جهانی فرانسه 171 گل، در جام جهانی کره - ژاپن 161 گل و در جام جهانی آلمان 147 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد. ضمن اینکه 15 گل هم در پایان وقت‌های اضافه و تلف شده در ضربات پنالتی به ثمر رسید.

117:

دقیقه گل رویایی اینیستا به هلند؛ که دراماتیک‌ترین فینال ادوار مختلف جام جهانی را رقم زد زیرا در هیچکدام از فینال‌های گذشته تیم‌ها در وقت اضافه به گل نرسیده بودند.

39:

دیدوید جیمز با 39 سال و 330 روز پیرترین بازیکن و گواتمو بلانکو بازیکن مکزیک با 37 سال و 150 روز پیرترین گلزن جام بود. ضمن اینکه کریستین اریکسن دانمارکی با 18 سال و 266 روز جوان‌ترین بازیکن و توماس مولر بازیکن آلمان با 20 سال و 273 روز جوان‌‍ترین گلزن جام لقب گرفت.

31:

تعداد دریبل‌های سرخیو راموس اسپانیایی در این مسابقات بود. این بازیکن در حالی به این عنوان دست یافت که لوکاس پودولسکی با 27 دریبل، اینیستا با 26 دریبل و ویا و مسی با 25 دریبل در رده‌های بعدی این جدول قرار داشتند.

22:

الف: در ورزشگاه گرین پوینت 22 گل به ثمر رسید که در میان 10 ورزشگاه میزبان جام جهانی بیشترین گل در این ورزشگاه به ثمر رسید. ساکرسیتی با 20 گل در جایگاه دوم قرار گرفت.
ب: آلمان از 22 بازیکن خود در این جام استفاده کرد که در بین تیم‌های حاضر در این جام یک رکورد محسوب می شد

14:

الف: هاوارد وب انگلیسی هم برای خود رکورد جالبی در این جام رقم زد. نشان دادن 14 کارت زرد و قرمز که هم در این جام بیشترین تعداد اخطار و اخراج در یک بازی را به خود اختصاص داد و هم در فینال‌های گذشته جام جهانی یک رکورد محسوب می شود. در فینال جام جهانی 1986 بین آلمان و آرژانتین 6 کارت زرد و قرمز به بازیکنان دو تیم داده شد.
ب: میروسلاو کلوزه تنها یک گل با رکورد رونالدو فاصله داشت. این مهاجم آلمانی در سه دوره حضور در جام جهانی 14 گل به ثمر رساند اما مصدومیت و غیبت در دیدار رده بندی باعث شد نتواند رکوردی جدیدی را در این مسابقات به نام خود رقم بزند.

12:

در این جام 12 گل توسط بازیکنان بایرن مونیخ به ثمر رسید. بازیکنان اینتر 9 گل و بازیکنان اتلتیکومادرید 8 گل به ثمر رساندند. در مجموع سهم تیم‌های لالیگای اسپانیا در این جام 29 گل، تیم‌های بوندس لیگای آلمان 21 گل، تیم‌های سری آ ایتالیا 16 گل و تیم‌های لیگ برتر انگلستان 12 گل بوده است.

9:

درخشش ساعت سوئیسی مردان "اوتمار هیتزفیلد" رکورد خط دفاع مستحکم لاجوردی پوشان را شکست تا کاتانوچیا دیگر رکوردار نباشد. ایتالیا رکوردار 550 دقیقه گل نخوردن در مسابقات مقدماتی و نهایی جام جهانی بود اما 9 ساعت و 19 دقیقه زمان جدیدی است که توسط تیم سوئیس به ثبت رسید که در مجموع می شود 559 دقیقه.

8:

اسپانیا هشتمین تیمی بود که موفق شد جام جهانی را به خانه ببرد. تیم‌های اسپانیایی که بارها جام‌های معتبر جهانی و اروپایی را فتح کرده بود، با فتح جام زرین جهان کلکسیون افتخارات فوتبالی این کشور را تکمیل کردند. این نخستین قهرمانی اسپانیا و یک تیم اروپایی در جام جهانی خارج از قاره سبز بود. اروگوئه، ایتالیا، آلمان، برزیل، انگلستان، آرژانتین و فرانسه فاتحان قبلی این جام بودند.

6:

تعداد تیم‌های اروپایی حاضر در مرحله یک شانزدهم نهایی جام بود که از بین آنها 3 تیم راهی مرحله نیمه نهایی شدند تا با حذف تیم‌های قاره‌های دیگر بار دیگر اقتدار قاره سبز بر فوتبال جهان را به نمایش بگذارند.

5:

کارلوس آلبرتو پری‌یرا به همراه تیم میزبان در جام جهانی حضور یافت تا پنجمین تجربه سرمربیگری در این جام را بدست آورد. پیش از این وی به همراه بورا میلوتونوویچ با 4 حضور رکوردار بودند.

3:

الف: تاکنون هیچ تیمی با کمتر از 4 گلزن قهرمانی جام جهانی نشده بود اما اسپانیا تنها با گل‌های داوید ویا، اینیستا و پویول بر بام جهان ایستاد. این تیم کمترین تعداد گل را هم در فتح جام جهانی داشت؛ تنها 8 گل در 7 بازی.
ب: کاکا، توماس مولر، باستین شوآن اشتایگر، درک کویت و مسعود اوزیل با 3 پاس منجر به گل در صدر برترین پاسورهای جام قرار گرفتند.

2:

الف: 2 دقیقه و 18 ثانیه از دیدار حساس آلمان برابر آرژانتین نگذشته بود که توماس مولر دروازه تیم آرژانتین را باز کرد تا سریعترین گل جام نوزدهم را به ثمر برساند. وی پس از این عنوان، توپ طلای جام و لقب برترین بازیکن جوان جام را هم از آن خود کرد.
ب: فرانسه و ایتالیا 2 تیمی فینالیست جام جهانی گذشته بودند که حتی نتوانستند از گروه خود به مرحله دوم صعود کنند. این اتفاق در جام جهانی 1966 هم رخ داده بود زیرا در آن جام تیم‌های چکسلواکی و برزیل فینالیست‌های جام جهانی 1962 در دور نخست از گردونه مسابقات کنار رفتند.

1:

اولین شکست بعد از 14 بازی. هلند تنها تیم جام نوزدهم بود که با 3 پیروزی در مرحله گروهی و 3 پیروزی در مراحل حذفی به فینال رسید اما در این دیدار برابر اسپانیا تن به شکست داد تا رکورد 14 پیروزی این تیم در مهمترین دیدار فوتبال جهان شکسته شود.

صفر:
نیوزلند تنها تیم بدون باخت جام بود که مقابل تیم‌های ایتالیا، پاراگوئه و اسلوواکی به خوبی استقامت کرد


دسته ها :
1388/2/31
X